ROZHOVOR

 

Daniel Trojan: "Očekávání splněna napůl."

Daniel Trojan Before and After. Tak by taky mohl znít podtitul tohoto rozhovoru, který připravil Juki s Danielem Trojanem a zčásti i Prochym před uskutečněním první halovky s názvem Amazing City a který jsme doplnili po akci o čerstvé dojmy a reakce jednoho z hlavních členů agentury Clear Vision. O ambicích, konkurenčním boji, djských manýrech a tak dále... Příjemné čtení!

 

Kluci, tenhle rozhovor je hlavně o akci, do jejíž organizace jste se pustili po několikaletém působení na taneční scéně a sbírání zkušeností skrze menší, často, ale relativně úspěšné podniky. Na ty narazíme později, každopádně teď nebude od věci se čtenářům, kteří Vás neznají, představit.

D: Takže, jmenuji se Daniel Trojan a vystudoval jsem strojní průmyslovku. Později jsem si otevřel svůj krám s mobilama. Lákala mě, ale Praha a tak jsem ho časem prodal a přestěhoval se. Musel jsem nějak začít a tak jsem pracoval pro největší velkoobchod mobilními telefony u nás. Pak jsem se věnoval webovým stránkám a to mě dostalo až k marketingu, díky kterému jsem  absolvoval  mnoho různých školení a vůbec jsem získal dost zkušeností. Netrvalo dlouho a utekl jsem k jiné firmě na pozici obchodního ředitele. Vedl jsem firmu a tak jsem se dostal do kontaktu s naším investorem…

Kolik je ti let, Dane?

D: Je mi dvacet čtyři let.

Tak to jsi asi velice ambiciózní mladík že?

D: Jsem velmi ambiciózní!

Každopádně na taneční scéně se pohybuješ dlouho, že? Alespoň já si tě pamatuji skoro z dětství…

D: No, aby ne, pařím už sedm let, vlastně od doby, co skončily Shakey :).  Pak jsem hodně chodil na velký akce typu Lucky People Centre. Postupem času jsem si začal vybírat a začal si všímat toho, jak se vlastně samotné akce dělají.

Na akcích se i notnou chvíli pohyboval jako DJ, že? Kdy jsi vlastně začal?

D: Asi před šesti lety. Dost jsem se motal kolem Industry55, kde jsem se vlastně sblížil i s Prochym, co mi tam otevřel dveře. Následoval Livc/Bassline Cup a tak dále…

Jestli se nepletu Prochy, ty pocházíš ze severních Čech, že?

P: Jasně, jsem z Klášterce nad Ohří:) Vystudoval jsem elektrotechnickou průmyslovku a pak jsem dělal hromadu různých věcí. Jezdili jsme do Polska, dělal jsem obchoďáka, vozil jsem zboží… Byly to různé hovadinky, než jsem vlítnul do Prahy a po čase se dostal k taneční scéně. Hned jsem začal dělat produkčního ve Spirále, která byla sice dost specifická, ale šlapalo to tam myslím docela dobře. Pak to byla dva roky produkce v Industry a já se začal věnovat akciovému makléřství. Tam jsem vlastně poznal i našeho třetího společníka Pavla Kočálku. Chvíli jsem setrval i na poli realit a teď jsem založil agenturu a jsem de facto zpátky:) Jinak je asi jasné, že jsem i DJ vystupující pod pseudonymem Pete Walk, což lidi asi určitě znají….

Tys ale byl už aktivní DJ i v Klášterci, jestli si dobře pamatuji, ne?

P: Jasně. Poslouchal jsem dost radio Bayern 3 a dělal pak diskotékového DJe od roku 92. Šéfům toho místa se ale nelíbilo, že hraji taneční hudbu a tak mě prostě vyhodili. V Praze jsem se prosadil na parties Prozak v Radosti FX, kterou dělal Vectif.

Dane, Prochy mluvil o svém průchodu hudební kariérou…. Jak jsi to měl ty?

D: Já začal na housíku, který se mi líbí dodnes. Šlo to přes tech-house a trance a podobné styly mě ovlivnily vlastně až v nedávné době. Zaujal mě třeba Armin Van Buuren, který podle mě začal s trochu jiným trancem než jsme ho znal do té chvíle. Dnes je to jednoznačně Eddie Halliwel, šoumen, co se nebojí mixovat různé styly. A tak se mi to, můžu říct, líbí nejvíc.

Mluvili jste několikrát o Pavlovi Kočálkovi, který by měl být váš společník. Mediálně je tenhle člověk stále trošku záhadou, kdo to vlastně je? Nemůžete mi ho trochu přiblížit?

D: Jak říkal Prochy, věnuje se akcím a v poslední době šel hodně nahoru. Živí se prodejem a obchodováním na burze.

Kdo další ve firmě figuruje?

D: Já, Prochy, Pavel, Lucka Důlková coby asistentka produkce, vzali jsme nového kluka do produkce Jakuba,  Michal Hoblík za agenturu Aspen.PR, který se stará o komunikační strategie, David Balek jako dozorčí nad bary a to je asi z nejužšího jádra všechno.

U lidí, kteří vás alespoň sporadicky znají, by asi následovat měla poměrně logická otázka, kde se vlastně vzal impuls do tak mamutího podniku?

P: Řešili jsme to už vlastně v dobách Industry. Dělali jsme v Písku velkou halovku Odyssea, která byla nad rámec možností úspěšná a pak jsme dlouho přemýšleli jestli dělat druhý díl. Došlo nám, že nejlepší bude dělat akce v Praze, protože v ní žijeme a známe její poměry. Museli se vyřešit dvě věci a to tým lidí a finance, což byl velký problém vyřešit najednou. Období kalkulací, rozvah, schůzek, apod. se vše dotáhlo do zdárného konce a v září minulého roku bylo vše ztvrzeno písemně.

Nemáte coby zelenáči na poli velkých pražských akcí trochu strach? Vždyť tady nejde o statisíce, ale o miliony…

D: Máme strach! Je to normální, každý začínající podnikatel má strach. Máme sice zázemí silného investora a tedy můžeme plánovat v horizontu roku a dál. Původní plán byl jedna akce a pak uvidíme. Jenže nám ve finále jednání odřekla hlavní postava akce, tak jsme museli přejít na další varianty. Postupem jednání s managmenty umělců se naskytla zajímavá jména…a najednou je několik projektů na poměrně dost dopředu.  Strach ale máme. Je to normální a kdo říká, že ne, tak lže. Pořádání akcí je i srdeční záležitost a o to víc ten strach funguje. Kdyby to byl čistě byznys, děláme koncerty "dětských kapel" nebo úplně něco jiného..

Agentur jako jste vy už tu pár bylo a některé jsou vašimi významnými konkurenty. Pociťujete konkurenční boj nějakým způsobem?

D: Není boj jako boj, ale určitě ho pociťujeme. Teprve teď si de facto piluji nervy na tuhle branži. Trh je celkem dost malý a tady se ví všechno, co se šušká. Kolikrát ti taková věc podlomí nohy. Někteří konkurenti se chovají ne vždy úplně nejkorektněji… Ale to už je ta druhá stránka a to byznys  :)

Amazing City je licenční produkt, nebo váš?

D: Je náš a my z toho licenční produkt uděláme.

Není to chlubení?

D: Není, rozhodně ne. Amazing City je už teď produkt náš, lidí v týmu a spousty dalších, takže je  to na tom, zda se nám podaří spousta věcí, protože to není "jen o tom, aby se akce líbila plné aréně lidí". To je náš cíl, ve který věříme a jdeme si za tím.  


Jasný. Asi se budeme po záplavách tiskovek opakovat... Ale, jaká je vize akce a výběru DJs?

P: Já myslím, že teď už je to dost jasné, naše vize je rozhodně našlápnutý line-up. Nechceme to dělat jako některé agentury doposud. Jedno velké jméno a zbytek většinou "časté tváře a ne tolik jmen ze světové špičky." Nechci v žádném případě shazovat kolegy DJe, to si ani nemůžu dovolit, ale musíme to brát podle toho, jak jsou pro lidi známí. A hlavně – jakou produkci mají za sebou. Tady v ČR vlastně nikdo nic pořádně až na výjimky neudělal, a to je zde djs poměrně dost. Ne, když to porovnáš třeba s Oakenfoldem a jinými. Takže jednoduše jedeme podle vzorů akcí jednoho kvalitního jména vedle druhého :)

Okej, stále jsi ale neřekl podle jakého klíče jste vybírali DJs….

P: To se dá těžko říct. Samozřejmě jsme měli nějaký okruh DJs, které jsme chtěli, ale hodně se to řídilo podle aktuálních možností. Můžeš někoho chtít, ale on ti prostě nepřijede, protože ho už zabookoval někdo jiný. Nám se část podařila a myslím, že v čele s Paulem Oakenfoldem to vůbec nevypadá špatně.

D: A proč zrovna Paul Oakenfold je úplně jasné. Chtěli jsme trance, zároveň ne pouze trance umělce. Paul je schopný zahrát špičkový set trance, ale i house a nebo vše spojit. Určitě musí mít headliner určitou marketingovou hodnotu, bez toho to prostě nejde. Byl tu naposled na Creamfields a od té doby nic. Je tu stále Paul Van Dyk a podobní, ale to my jsme nechtěli…

Bookovat Paula Oakenfolda není vůbec žádná legrace. Jak se to povedlo zrovna vám a jak dlouho to vlastně zhruba trvalo?

D: To máš naprostou pravdu, Juki, žádná sranda to fakt nebyla. Trvalo nám to skoro půl roku. Napoprvé odřekl, že Čechy nechce, že jsou pro něj nezajímavé. Ostatně na Madonnu také nepřijel, ač tam měl hrát jako předskokan… Má prostě svoje podmínky a rozhodně necestuje kvůli penězům. Píše se, že má hodně specifických požadavků jako vrtulníky a podobně, ale to ve finále ani není pravda.


Médii proběhl váš konflikt s Michaelem Burianem, můžete k tomu něco dodat?

D: Já si Michaela opravdu hodně vážím, ale v poslední době a nemyslím to nijak špatně, chytá manýry hvězdy, které si v žádném případě nemůže dovolit. Je to jednoduché a až tenhle článek budou číst  promotéři, dají mi za pravdu. Nezacházel bych do detailů, ale prostě nabírá manýry třeba takového Paula Van Dyka…. Ještě doplním, že dle mého názoru je všechno kolem Michaela práce zejména jiné osoby, protože i pro mě byl Majk do určité doby naprostou jedničkou…

No ne počkej, co to je takový manýr, já tomu nerozumím…

D: Jedná se hlavně o požadavky. Takové nemá ani Paul Oakenfold.  Debata se ani moc nekonala, hned "že právníci:"

Tedy vyhrožování, nátlak?

D: To ne, ale podmínky, ze kterých striktně nesleví. Měl hrát v rámci budoucích dobrých vztahů  před Oakenfoldem, ale lpěl s prominutím na blbostech a vůbec si toho nevážil. S takovým se prostě nebudeme bavit, to nemá smysl… Jde o věci jako velikost písma jeho jména na plakátu vůči headlinerům a podobně.

P: Marketing prostě nemůže převyšovat hodnotu tebe jako DJe, jinak to vypadá blbě a lidi si toho všimnou.

D: Mimo to, Michal v této době prostě podle mě nehraje nijak extrémně dobře, jak jsme u něj byli zvyklí. Příkladem budiž narozeniny Zenu. Samé problémy, uspávačka a on to ani nijak moc neřešil. To je jedno…

Dobrá. Prochy, ty se oficiálně staráš o produkci a dílčím způsobem i o media. Co to všecko obnáší?

P: Kolektivní práci a neustálou komunikaci s lidmi. Stále někoho honit a někde lítat. Prostě dávat střípky dohromady, tak, aby pěkně zapadaly. Kontrolování, tlačení na partnery, bártrování, sponzoring, prostě je to obrovské množství věcí o nichž se málokomu zdá.

Co prostor?

D: Těch prostorů je tu strašně málo. Vlastně je tu jen T-Mobile aréna, Průmyslový palác, Veletržák a Sazka. T-Mobile aréna je jediná vyhovující po všech stránkách. Jak pro technické zázemí, sociální zázemí a tak dál… Teď už můžu prozradit, že se nám podařilo najít další prostor, ale necháme si  detaily ještě pro sebe ….

Byl nějaký problém s managementem Arény?

D: Ne. Vůbec. . Jsou tam jen dvě podmínky. Totiž jejich exklusivní smlouva s předprodejem vstupenek v síti Ticketpro, která už hlavně díky nám neplatí a nájemce postraních barů, se kterým je velice těžká řeč. Musím říct, že tentokrát tam bude, ale za námi speciálně nastavených podmínek.

Okej, kluci, já myslím, že většinu informací o akci už návštěvníci pochytili z tiskového servisu a proto bych nás posunul do finále. Jak vypadá váš life-style?

D: U mě je to jednoznačné. Budím se kolem desáté hodiny, protože pracuju do čtyř do rána. Dám si kafe a hned jedu do kanclu, kde si přečtu maily. Potom schůzky, jednání, řešení objednávek a stále do kola.

P: No a občas třeba rozhovory pro Techno.cz, že ano :))

Stíhali jste během příprav kalit? Nemůžu se nezeptat, znáte mě…

P: Heh, no občas jo, třeba Steamy v Duplexu, což je naše srdcovka a jinak spíš pracovně, třeba Oakenfold ve Vídni v prosinci a podobně.

D: Jinak samo nějaká posezení a trošku té kultury…

Tak fajn. Kluci držím Vám palce díky za příjemné odpočinkové povídání před akcí. Uvidíme se tam! 


Amazing City proběhla v T-Mobile Aréně 13. dubna za účasti cca 5500 návštěvníků.
Fotky a TV reportáž si můžete prohlédnout zde.



Od AC1 už uběhlo pár dní - jak bys sám akci zhodnotil?

Tuto otázku si kladu od chvíle, kdy se předala aréna. Z pohledu návštěvníka akci nemohu posoudit, tedy až na set Eddieho, na kterého jsem si čas udělat musel. Trochu mne mrzí názory na některé umělce a to je jedna z hlavních věcí k zamyšlení. Po produkční stránce jsem do jisté míry spokojený. Jsem velmi spokojený.

Co bys hodnotil jako klady a co jako zápory?

Lépe pochopitelné... :)

+

-   lineup – pestrost hudebních žánrů ve špičkovém zastoupení
-   design podia
-   vizuální show
-   zvuk
-   bary-obsluha, přijatelné ceny

_

-  ochranka
-  speaker
-  hokejový zápas den poté, kvůli kterému jsme museli party o 30
minut zkrátit

Jaký je Tvůj pocit z výkonů DJs?

Bohužel nemohu tolik posoudit. Slyšel jsem opravdu minuty Johana, Paula a ke konci Eddieho. Osobně jsem byl spokojený. Podle reakcí návštěvníků se sety líbily. Je to o osobním vkusu. Někdo byl unešený z Oakenfolda,někomu se nelíbil, další velebil Julese, jinému to přišlo moc komerční, u Giliena někdo ocenil, že hraje hity, jinému se to nelíbilo, Halliwell byl pro někoho nejlepší, pro dalšího zase moc tvrdý… Prostě názor na kvalitu produkce a DJsetu je každého subjektivní názor, nedá se hodnotit nějak plošně.

Jseš s akcí spokojen - splnila Tvé očekávání?

Jestli jsem spokojen...rozhodně ano! Jsme rád, že jsme udělali první krok. Není jednoduché jako nová agentura přivézt takový lineup a vůbec vše dotáhnout do úplného konce. Očekávání splněna napůl.

Co bys změnil pro Amazing City I, kdyby jsi měl příležitost?

Jiné řešení vstupenek a jednoho umělce. Připomenu, že Paul to není  :) Také bych změnil postup při řešení některých věcí.

Co určitě změníte pro příští akci?

Trochu jsem naznačil v předchozí odpovědi. Jen doplním, že děláme detailní rozbor všeho, co se událo, abychom se některým věcem příště vyvarovali.

Je to dost rozdíl, být na pořadatelské straně a na straně lidí, kteří se přijdou jen bavit. Jak jsi se na straně pořadatele takto velké akce cítil, navíc pokud to pro tebe byla první zkušenost s takto mamutím podnikem?

Je to obrovský rozdíl, logicky. Už jen to, že z pohledu návštěvníka si v klidu z domova vybíráš dlouho dopředu akce, na které možná půjdeš. Mezi tím si z práce pěkně pokecáš na dizkuzích o tom "jak to tam vlastně všechno bude", když nakonec dorazíš na akci, tak většinou opět hodnotíš, pak se většina vykalí, jde domu a další dny opět hodnocení (někteří i hned po akci).
Promotér si akci nevychutná a tak má úplně jinej pohled. Pak musí dát na hodnocení jiných a řešit, aby to hodnocení bylo příště lepší.

Jak to ovlivnilo Tvou chuť do připravování dalších akcí?

Ovlivnilo hrozně moc. Je to velká motivace. Taky jsem si trochu vycvičil nervy a těším se na další práci.

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016